close
%
29 April 2024
%%
%Join NWD: Klik hier om een NWD-ACCOUNT aan te maken!%
%
 
 
// &forum&
%
%&
Forum / Games / Winter : Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo

Author Bericht
Winter 
105 posts


Onderwerp: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Donderdag 19 februari 2004 om 09:04:27

De vereisten voor de compo:
Warcraft 3: RoC
Warcraft 3: The Frozen Throne
Patch 1.14

Ik zal op de LAN zelf de patches e.d. beschikbaar maken voor de mensen die hun cd's zijn vergeten.

Het idee van deze compo is om met teams tegen elkaar te spelen op een zogeheten Custom Map. In dit geval zal er gespeeld worden op één van de DotA (Defense of the Ancients) mappen.

Je begint door te kiezen voor een bepaalde held waarmee je de hele ronde zult spelen. Iedere held heeft zo zijn goede en slechte kanten. Spellcasters hebben minder armor en doen minder schade, maar hebben daarentegen wel weer leuke spreuken ter beschikking.

Samen met je teamgenoten, die ook allemaal een held naar keuze hebben genomen, moet je ervoor zorgen dat je eigen hoofdgebouw (Ancient) heel blijft en die van de tegenpartij stuk gaat.
Er zijn echter een aantal dingen die je daarvan weerhouden.
1) Verdedigende Gebouwen - Beide teams hebben op de route van de eigen naar de andere basis verdedigende gebouwen staan die ervoor zorgen dat je verhindert word direct door te lopen.
2) Creeps - Dit zijn lage level monstertjes die een vaste route volgen van hun eigen basis naar die van de tegenstander. Met een regelmatige interval komen er nieuwe groepen tevoorschijn en nemen deze route. Deze creeps komen uit gebouwen vandaan, als deze gebouwen vernietigd zijn, worden ze niet meer geboren.
3) Vijandelijke Helden - Uiteraard heeft de tegenpartij ook een team van helden uitgekozen, die eenzelfde doel als jou hebben. Ze zijn erop uit om jouw basis te vernietigen!

Een paar middelen om je te helpen om sterker te worden.
Het vernietigen van creeps en helden levert experience op, met deze experience kun je levels omhoog gaan, waardoor je sterker wordt en je betere of nieuwe speciale mogelijkheiden kunt uitkiezen.
Als je de uiteindelijke 'kill' maakt op zowel creeps als helden krijg je daar ook nog een zeker geldbedrag voor. Met dit geldbedrag kun je items kopen in de aanwezige winkels. Door deze items kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je armor omhoog gaat, je sneller je hitpoints terug krijgt en meer van dat soort dingen.
Deze winkels staan in je hoofdbasis, maar ook verspreid door de omringende bossen, het is aan te raden om bij allen te kijken wat ze te koop hebben.
In je hoofdbasis staat ook een healing spring, waar je sneller je hitpoints en mana terugkrijgt. Dit is vaak wel een eind lopen vanaf de frontlinie, maar doodgaan is vervelender.
Als je dood gaat wordt je automatisch weer herboren, maar dit kan soms even duren. De tijd die dit duurt is namelijk afhankelijk van hoe hoog level je bent. Hoe hoger je level, des te langer moet je wachten om weer door te kunnen spelen. Door dood te gaan verlies je ook een zeker geldbedrag, en een vijandelijke held krijgt bonusgeld als hij degene is die de laatste slag op je toedient.

Dit is het standaard idee van dergelijke mappen.
De compo wordt voor 4 tegen 4 of 5 tegen 5, afhankelijk van het aantal inschrijvingen. De teams zullen willekeurig samengesteld worden.

De puntentelling zal ik na dit weekend bekend maken als ik voldoende geplaytest heb (heb dan namelijk een thuislan ;)).
Het zal sowieso om de teamoverwinning gaan, maar daarnaast zal er misschien ook nog iets zijn voor individuele score, zoals bijvoorbeeld het meeste geld verworven, de meeste helden gedood, etc.

Ik zal aan het einde van deze week ook zorgen dat er een aantal maps beschikbaar komt, die mogelijk kandidaat zijn om gespeeld te worden. Het kan zijn dat er uiteindelijk op de LAN zelf een andere versie gespeeld gaat worden, maar dat zul je dan die vrijdagavond te horen krijgen.

Ik hoop dat dit allemaal een beetje duidelijk was, en houdt dit forum in de gaten voor de uiteindelijk regels. Tot NWD!

Maarten Duwel aka Winter

back

    -How can you possibly think straight in a round skull?-
Plaats reactie
 
Reacties:
2sw33t 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Zaterdag 21 februari 2004 om 17:29:02

4on4 en 5on5 op custom maps? denk je echt dat er zoveel mensen komen meedoen? sowieso denk ik dat mensen (ik iig) liever gewoon 1on1 of 2on2 spelen. Op normale maps. Maar goed, zelf weten :-)

Als je er hulp bij nodig hebt, kan ik wel wat meehelpen, maar ik ga iig geen custom maps spelen, no offence
DataStorm 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Maandag 23 februari 2004 om 17:18:26

Ik ben het wel eens mbt niet spelen van custom mappen, in zoverre dat de ene speler  deze mappen al kent, de ander niet, dit levert een ongelijk scenario op voor de spelers.

Als mensen nou van te voren die mappen weten te vinden waar hij het over heeft... dan zou dat al een stuk schelen... maar dan nog...
Enterprice 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Maandag 23 februari 2004 om 17:58:35

Iig een mooie uitleg van DotA. Mooie Winter.

Ik snap alleen nog geen rek wie nou wat is, enzo... Dat spel is wel leuk om te spelen.

En zeker tijdrovend. Voor je het weet, is het 0800uur de volgende dag. (en was Kaastosti 3 toetsen lichter [Power, Sleep & Wake] :P)
Winter 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Woensdag 25 februari 2004 om 08:18:40

Heb er nog eens goed over nagedacht en het wordt (nu) te lastig om dit in compo verband te doen. :) Dus het wordt toch gewoon een melee 1v1 map. Iemand suggesties voor leuke mappen?
BlaWB?
2sw33t 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Woensdag 25 februari 2004 om 10:07:19

aaaah, ty ty ty :-)

eeniewee, ik wilde voor NWD17 zelf al wat organiseren en die info heb ik nog steeds. Double elimination vindt ik het leukst denk ik omdat je dan meer matches hebt, poules kan ook natuurlijk, maar moet je meer mensen hebben. Denk wel dat NWD daar zijn scoresheat allemaal voor heeft dus ik zal de mijne bij me houden.

Dit is iig wat ik had :-) denk wel dat dit een btje standaard is voor de compo's alom gehouden.


NWD 17 WC3 Compo

Rules:
Game: WC3: TFT
Gameversion: 1.4b
Gametype: 1 on 1
Matchtype: Best of 3 rounds, Elimination (Double elimination?)
Plaatsindeling: spelers worden vooraf willekeurig opgedeeld (speler 1,2,3,enz). Speler 1vs2, 3vs4, enz. Hoogst geplaatste speler kiest eerste map
Verliezer kiest volgende map
Disconnect: Als 1 v/d spelers binnen 3 min na begin map disconnect, wordt de map gerestart. Gebeurd dit na 3 minuten dan heeft de gedisconnecte speler automatisch de map verloren
Gamespeed: Fast
Persoon met snelste PC maakt Game
IRC: #NWD|WC3

Maplist:
The Two Rivers - http://www.battle.net/war3/images/ladder/maps/thetworivers-original.jpg
Pluder Isle - http://www.battle.net/war3/images/ladder/maps/plunderisle-original.jpg
Lost Temple - http://www.battle.net/war3/images/ladder/maps/losttemple-original.jpg
Turtle Rock - http://www.battle.net/war3/images/ladder/maps/turtlerock-original.jpg
Gnoll Wood - http://www.battle.net/war3/images/ladder/maps/gnollwood-original.jpg

2sw33t 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Woensdag 25 februari 2004 om 12:35:11

versie is trouwens 1.14b en niet 1.4b zoals ik in mijn post hiervoor zei :P
Winter 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Woensdag 25 februari 2004 om 13:30:48

Ziet er goed uit BlaWB!
Met deze regels en Double Elimination gaat het wel wat worden. =)
2sw33t 
Onderwerp: Re: Warcraft 3: The Frozen Throne - Compo | Geplaatst: Woensdag 25 februari 2004 om 14:15:41

nice nice, ff xtra oefenen dan, want nu kan ik echt nog nix :-) kunnen mensen niet ff hun ID posten? dan kunnen mensen btje zien wat voor skill er komt.

mijn ID :-)

layerName=blawb">http://www.battle.net/war3/ladder/W3XP-player-profile.aspx?Gateway=Northrend&;PlayerName=blawb
Plaats reactie



1 - 8
&%
%
 
 
%
%this website is powered by dsj content management server 2.5 %
%